Binnen twee werkdagen een offerte voor het adverteren via buitenreclame in Amsterdam in uw inbox

Een offerte aanvragen is geheel vrijblijvend

Vraag bij MediaOfferte.nl een offerte aan voor buitenreclame in een plaats naar keuze en bereik uw doelgroep. Wilt u een offerte ontvangen voor reclame in meerdere plaatsen of gemeenten? Geef dit dan aan in uw offerte-aanvraag.

Hoe val je op met buitenreclame?


Onthoud dat mensen een zeer korte aandachtsspanne hebben. Grijp hun aandacht door iets opmerkelijks. De beste advertentie is die advertentie die opvalt en die ervoor zorgt dat ze stoppen om je advertentie te lezen of te bekijken. Wist je dat er gemiddeld zo’n 2.000 boodschappen dagelijks aan je voorbij glijden. Commercials, advertenties, tijdschriften, draagtasjes, en ga zomaar door... Wat is blijven hangen? Welke kun je nog voor je zien? Iets opmerkelijks forceert die aandacht. Dit geldt overigens voor alle vormen van adverteren.


Soorten buitenreclame


Onder buitenreclame worden over het algemeen alle vormen van reclameuitingen verstaan die zichtbaar zijn vanaf de openbare weg. Uitingen van buitenreclame zijn dus ook zeer divers. Van posters in het straatbeeld (abri's, mupi's, lantaarnpaalreclame, rotondereclame en driehoeksborden) tot grote masten langs de snelweg. De term is soms wat verwarrend, want ook reclameruimte in o.a. winkelcentra, trein- en metrostations wordt tot buitenreclame gerekend. Ook op voertuigen kan reclame worden gemaakt, denk maar aan o.a. bussen, trams, fietsen, pondjes, vrachtwagens etc. Mist u nog een vorm reclame? Vraag het ons gerust.


Gebruik één hoofdboodschap


Het is inmiddels wel bekend dat de aandachtsspanne van de consument niet heel lang is. Daarom val je waarschijnlijk niet op wanneer je tussen allerlei andere advertenties een advertentie plaatst met een groot stuk tekst en verschillende onderwerpen. Beperk de advertentie daarom tot één hoofdboodschap en verwoord deze dan ook zo spannend mogelijk zodat de lezer verder wil lezen.


Zorg dat product- en merknaam goed leesbaar zijn


Een duidelijke product- of merknaam bevordert de aandacht voor uw uiting. De juiste grootte heeft een positief effect op de aandacht, waardering en informatieoverdracht. Ook grotere productafbeeldingen hebben een gunstige invloed en zorgen bovendien voor een verhoogde merkherkenning.


Onderzoek alle mogelijke media alvorens je media uitsluit!


Onderzoek alle mogelijke media. Sluit niets uit vanwege ideeën die je hebt. Vraag mensen naar hun mening, vraag prijzen op en onderzoek je opties. Niet elk medium is geschikt voor elke business, maar soms is uitproberen de enige manier om erachter te komen of iets werkt.


Kies een eenvoudig te begrijpen boodschap


''Gemakkelijk te begrijpen = waar". Dit is wat psychologen het illusie-van-waarheid-effect noemen. Het ontstaat gedeeltelijk omdat wat bekend is eerder geliefd is. Als we keer op keer blootstaan aan dezelfde boodschap, wordt de boodschap bekender. Onze geest werkt op mysterieuze manier, want onze gedachten lijken als snel bekende dingen voor waar aan te nemen. Bekende dingen, verklaringen, boodschappen zijn namelijk makkelijker om te verwerken in je gedachten en het gevoel van bekendheid maakt dat je gedachten dat vertalen naar een signaal van waarheid.


Geef ons hierboven zoveel mogelijk informatie over de timing van uw campagne in welke plaats(en) u de campagne wilt voeren, of er nog drukwerk geregeld moet worden en evt. wat uw budget is.

Vraag uw offerte aan voor digitale schermen in de Amsterdamse metro

Het aanbod aan media is groot, wat zijn de juiste keuzes?

De adviseurs van MediaOfferte.nl kennen de hele markt en zorgen daardoor dat u altijd een offerte ontvangt met een scherpe prijs.


Misschien zet u naast abrireclame ook nog wel andere media in. Wilt u vrijblijvend een second opinion over uw mediastrategie? Dat kan. Neem eens contact op voor een afspraak.  

Het media-aanbod is groot. Wat zijn de juiste online en offline kanalen?

Wat kost adverteren eigenlijk?

Dat hangt samen met verschillende facetten. Enkele punten om rekening mee te houden zijn:


Het type adverteerder dat u bent

Bent u een lokale adverteerder of niet, heeft u misschien een ANBI-status? In sommige gemeenten geldt een cultureel tarief, in andere gemeentes weer niet. 


Gemeentelijke kosten?

In gemeenten waar geen concessiehouder is, dient er bij bepaalde media tijdig een vergunning te worden aangevraagd voor uw campagne. Vaak betaalt u dan zogenaamde precariobelasting.


Betaalt u per locatie of per vlak

Bij sommige media bent u verplicht om bij een campagne een gehele locatie in één keer in te kopen. Dit is steeds vaker het geval bij reclame op stations. Bij weer andere media betaalt u per bord en bij weer andere media per vlak. Het is dus belangrijk om dit van tevoren uit te zoeken. 


Is de prijs inclusief eventueel drukwerk?

U kunt ervoor kiezen om zelf drukwerk aan te leveren, maar er is altijd een mogelijkheid om dit te laten verzorgen.


Overigens geldt bij prijsstellingen ook de normale werking van de markt.

Dagbladen

Bij MediaOfferte vraagt u een offerte aan voor zowel landelijke dagbladen als regionale dagbladen

Huis-aan-huis-bladen

Vraag hier uw offerte aan voor huis-aan-huis-bladen in heel Nederland

U vraagt bij ons offertes aan voor onder meer de volgende typen media

Postering

Vraag hier een offerte aan voor postering. Zowel landelijk als regionaal in te zetten. Daarnaast is er te selecteren op doelgroep, bijv. horeca, sport, wachtkamers of onderwijs.

Flyerdisplays

Vraag hier een offerte aan voor flyeren binnen in gebouwen. Zowel landelijk als regionaal in te zetten en te selecteren op doelgroep: bijv. horeca, sport, wachtkamers of onderwijs.

Tijdschriften / magazines

Vraag uw offerte aan voor zowel magazines gericht op consumenten als voor vakmedia

Adverteren op social media

Bij MediaOfferte vraagt u een offerte aan voor het adverteren op sociale media.

Televisie

Vraag hier uw offerte aan voor adverteren op tv

Radio

Vraag een offerte aan voor adverteren op de radio. Zowel voor lokale als landelijke campagnes.

Billboards

Vraag hier uw offerte aan voor adverteren op billboards. Zowel voor landelijke als lokale campagnes.

Abri's / bushokjes

Vraag een offerte aan voor adverteren in bushokjes, ook wel abri's genoemd. U kunt ook terecht voor een offerte op losstaande abri frames. Zowel voor landelijke als lokale campagnes.

Snelwegreclame

Vraag hier uw offerte aan voor adverteren op masten langs de snelweg. Zowel digitaal als analoog adverteren is mogelijk. 

Driehoeksborden

Vraag hier uw offerte aan voor adverteren op de driehoeksborden langs de weg. Deze vorm van adverteren is zowel landelijk als lokaal in te zetten. 

Bioscoopreclame

Vraag hier uw offerte aan voor bioscoopreclame. Bioscoopreclame is zowel lokaal, regionaal als landelijk in te zetten.